זלנסקי: "לרוסיה אין הכוח לכבוש את אוקראינה"

שלמה ריזל No Comments on זלנסקי: "לרוסיה אין הכוח לכבוש את אוקראינה"

בנט וזלנסקי שוחחו שוב. מלשכת רה"מ נמסר כי השיחה ארכה יותר משעה ועסקה בדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה ובמאמציה של ישראל בעניין

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הניסיונות הישראלים להביא לסיום המלחמה באירופה: ראש הממשלה, נפתלי בנט ונשיא אוקראינה זלנסקי שוחחו הלילה (בין שבת לראשון) שוב. זאת ברקע הניסיונות הישראלים לתווך בין הצדדים ולקיים שיחות בירושלים.

מלשכת בנט נמסר כי השיחה ארכה יותר משעה ועסקה בדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה ובמאמציה של ישראל בעניין.

הנשיא האוקראיני הוא זה שיזם את השיחה בין השניים וביקש בין השאר סיוע בשחרור ראש עיריית מריופול ודמויות ציבוריות נוספות שנעצרו על ידי צבא רוסיה. "אנחנו מתייחסים ברצינות לניסיונות התיווך של כל אחד, אבל בנט הוא לא כל אחד, הוא יכול למלא תפקיד חשוב", אמר זלנסקי.

תמונות לוויין שפוסרמו אמש מלמדות על הנזק הרב שנגרם בתקיפות הרוסיות לתשתיות ולמבנים במריופול. סגנית ראש הממשלה האוקראינית אירינה ורשצ'וק אמרה כי איש לא הצליח להימלט אתמול ממריופול שבדרום אוקראינה, והאשימה את הכוחות הרוסיים בחסימת הדרכים.

במריופול הנתונה תחת מצור יותר משבוע מזהירים מהמצב המידרדר "המזון אוזל, אין גישה למים נקיים אנשים משתמשים בשלג ובמי גשם", כך העיד גורם בארגון רופאים ללא גבולות".

הלילה פרסם הנשיא האוקראיני זלנסקי נאום נוסף, ובו טען כי "לכוחות הרוסיים אין את החוזק" לכבוש את אוקראינה. "הפולשים הרוסים לא יכולים לכבוש אותנו. אין להם כוח כזה. אין להם רוח כזו. הם מחזיקים רק באלימות. רק על טרור. רק על נשקים, שיש להם הרבה. אבל לפולשים אין בסיס טבעי לחיים נורמליים", אמר הנשיא. "כדי שאנשים יוכלו להרגיש מאושרים ולחלום. הם אינם מסוגלים באופן אורגני להפוך את החיים לנורמליים. בכל מקום שרוסיה הגיעה לארץ זרה, חלומות הם בלתי אפשריים".



0 תגובות